I'm loved again, at least. That's what they tell me

Tror ni att jag kan klara av de här?

Ibland tvekar jag på om jag verkligen klarar av att gå här nere. Har jag tagit ett för stort kliv kanske?  Visst det är en bra skola, men det finns väll fler? Jag har ingen att förtro mig på här nere, ingen att prata med. Jag är rätt så ensam om man tittar på det lite nogrannare.

För mig tar det tid att skapa vänner, det tog några år innan jag hade förtroende nog åt mina vänner jag har nu. Men tvekan finns fortfarande och frågor som "Gillar hon mig verkligen, eller låtsas hon bara" "Kan jag säga något eller kommer hon att säga det till alla." "Varför är hon så snäll, det måste vara en hake"

Jag vet att det är dumt av mig ens tänka tanken att mina underbara vänner kan vara så, eftersom de inte är det. Men jag kan inte rå för det, jag har svårt för att lita på folk. Det är väll bara sån jag är.

M.V.H// Marielle

Kommentarer
Postat av: Systeryster

syster äru dyster?

Du är underbar!

du är vackrast och smartast och bäst i hela världen och du får visst vänner juh. alla vill vara din vän knäpper. Ingen låtsas att gilla dig. alla gillar dig på riktigt.

2008-11-10 @ 11:51:13
Postat av: Cill

Jag gillar dig ^^

2008-11-10 @ 20:45:22
URL: http://cillftw.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vet precis hur dig känner kan jag säga, det med att du tänker att du kanske har tagit ett för stort kliv och att man börja ångra sig.. Mitt råd är att stanna kvar, det kommer inte bli bättre av att byta skola eller något. Jag antar att man måste lära sig att ta in nya människor i livet och leva sitt liv där man befinner sig, inte där alla ens vänner är 100 mil bort.. Ingen kan bara låtsas att de gillar dig, man gillar dig vare sig man vill eller inte. Det är fakta. ^^ Jag kunde också känna att jag inte hade någon att prata med men det har man, det var bara jag som vägrade inse det upptäckte jag.. Så jag tycker du ska stanna kvar där nere, för skolan verkar ju toppen och allt. :D Visst är det jobbigt som fan ibland, men det är ju det som gör att man utvecklas och blir en starkare människa. :)

2008-11-10 @ 21:27:39
URL: http://detvarengangen.blogg.se/
Postat av: Elin

P.S Klart som fan att du klarar det! :D

2008-11-10 @ 21:29:14
URL: http://detvarengangen.blogg.se/
Postat av: mariebuhr

älskade lilla älva, vildhjärna solstrimma stanna och se att alla älskar dig på riktigt, det ser du väl om inte annat av alla kommentarer/säger mami :-)

2008-11-14 @ 00:26:38
URL: http://mariebuhr.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0