Music is in my heart

Mina gammla och nyblivna hjältar inom musiken....

Musiken är som sagt en stor del av mitt liv, utan den skulle jag nog inte ha någon livsglädje.. Alls.
Vissa har jag haft med mig ända sedan barndommen och vissa andra har bara "tagit mig med storm" nyligen.
Som den givmilda människan jag är så tänkte jag dela med mig av dessa genier(enligt mig är dom det i alla fall)

1. The Ark, har alltid och kommer alltid att finnas med mig. Deras texter och musik har verkligen tanke och själ.


2. Jason Mraz. Ah, älskade Jason ^^  Hans musik träffar en precis här(pekar där hjärtat sitter).


3.Kina Grannis:
Jag hittade henne på youtube när jag letade efter Jason Mraz låtar, jag såg att någon hade gjort en cover på en av hans låtar och jag tänkte "jag kan höra hur hon låter och göra narr av henne sedan.
 För ingen kan spela Jasons låtar lika bra som han själv" Men hon var helt underbar, inte bara någon wannabe som tror sig kunna spela och sjunga superbra. Så jag kollade om det fanns några fler covers hon hade gjort och det visade sig att hon inte bara gjorde covers utan skrev sånger själv. Jag fastnade som sagt på direkten.
Hon har en av dom vackraste röster jag hört och är riktigt skicklig på gitarr. Nästan i klass med Jason själv.




4.Gregory and the hawk:
Är en också en singer/songwriter som Jason och Kina. Jag vet inte riktigt hur jag hittade henne som, men det är någonting särskilt med hennes texter och hennes röst som jag aldrig hört förrut. Texterna är ganska sorgsna, men så otroligt vackert komponerade.



5. Lykke Li:
Jag hittade nästan nyss! Hörde en liten del av en sån underbar sång som jag sökte på google och hittade några av hennes låtar. låtarna hon skriver är också lite udda. Konstiga, så att dom blir bra. Kan verkligen rekomendera henne.



6. Carl Johan Vallgren:
Mor och syster visade mig en av hans skivor, vi lyssnade tillsammans och hans texter är mysiga, lika mysiga som hans mörka röst. Men det kan ju vara några undantag, som tex låten "Det vore bäst om du kom hem til jul" som handlar om ett mord. Men låtarna är verkligen genomtänkta.



M.V.H// Marielle A.K.A Musiclover! P.s Har gjort om bilderna själv, men inte tagit dom. Tyvär D.s

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0