X-mas

Nu ska det banne mig bli juklapps shopping!

Jag har väntat i en vecka nu på att få köpa julklappar, eftersom min förkylning höll i sig längre än väntat.
Så jag har bestämmt mig för att aldrig mer bli förkyld. Men då måste jag vara försiktigare än vad jag brukar vara,
slängde förr bara på mig en kavaj och ibland tog jag med mig mössan. Jag tänkte liksom " Äh! Fyfan, jag klarar den här meskyla, jag e ju norrläning för tusan.(inte så mycket norrläning dock, mer som södernorrlänging. Pratar inte ens norrländska)

Så för att undvika att stöta på en förkylning igen så får jag skärpa till mig. Som sagt, vinterjacka, mössa, halsduk, varma skor och vantar!

Så, snart bär det av till stan för att julhandla ^^
Det är oftast svårast att köpa klappar till dem som är mig närmast.

Vad önskar ni alla er i juklapp förresten? ^^




M.V.H// Marielle A.K.A Santas little helper







Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad mysigt, jag ska göra min när jag kommer hem. :D Jag har inte kommit på vad jag önskar mig, jag önskar mest bara att få träffa alla. (L) (fett mycket vuxentecken, det här går utför.. O.o)

2008-11-22 @ 22:33:36
URL: http://detvarengangen.blogg.se/
Postat av: Cill

Vi bor ju fakitskt precis i mitten av landet, så att vi inte pratar jättemycket norrländska är ju inte skumt :P Och ungdomar överallt i landet pratar oftast riks svenska, tråkigt... för dialekterna försvinner ju :(

2008-11-23 @ 16:19:23
URL: http://cillftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0