I love candy, 'cause i'm a corndog!

Jag drömmde om sommar med solvärmd sand, svalkande vatten för sinnen i brand.
 Fjärilars vingslag i en stillsam bris, minnen som föds ur ens lugnaste kris.
 Månen som lyste upp vår värld av betong och den kyss som väckte mig till denna sång..


Ja, jag brukar aldrig skriva på svenska för att jag tycker det låter alldeles för mesigt(ett undantag är ju Lars Winnerbeck som på något otroligt sätt kan skapa sånger lika underbara som magin själv) Men jag hade tänkt att jag skulle föröska och om jag misslyckas kan jag ju bara sluta.

Men jag vill jättegärna höra vad ni tycker ^^

M.v.h// Marielle A.K.A Wanna be Lasse P.S Jag tål vilken kritik som helst D.S

Brist på bra bilder..

Kommentarer
Postat av: Cill

Yay, tack ^^ Du får <3 av mig med! ;D



Jag tyckte din dikt var väldigt fin :)

2009-01-24 @ 23:21:52
URL: http://cillftw.blogg.se/
Postat av: Lisa

"Månen som lyste upp vår värld av betong och den kyss som väckte mig till denna sång.."



Marielle jag börjar böla på dig snart, så sjukt bra du är att skriva vackra texter! Sådär sommar mysigt, i Elins mening av ordet, med varma sommarnätter och vackra ord!! (L)(L)

2009-01-25 @ 13:43:19
URL: http://theoneiam.blogg.se/
Postat av: mami

men herrejesus du kan ju allt, skriva poetiska texter på rim, måla vackert, skapa musik, sångröst som en änbel, en bekant till mig som jag länkat din blogg (jag är stolt mama you know) sade att din röst påminner om regina spector och så var det en till. som jag måste leta namnet till. hon som sjunger som en ängel till harpa...ska checka upp det, kram/mami

2009-01-25 @ 22:47:21
URL: http://mariebuhr.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0