Clair de lune

Vad passar inte bättre in i denna stund än lite klassisk musik?

Jag är fortfarande sjuk, men jag är lycklig som bara den. Marken utanför är täckt med snö, inte så värst mycket. Men det är alltid en början. Dagen skulle egentligen börjas med skola, men jag kände att om jag skulle gå i denna kylan skulle jag bli förkyld på nytt igen och nu när man känner sig friskare så tycker jag att det är onödigt att lägga kraft i att bli förkyld igen.
Så jag började dagen med att klä på mig(chokerande!) äta en macka(chokerande!!) och sedan lägga mig i soffan framför tvn(ytterst chokerande!)

Men nu till det riktigt chokerande..Eller inte riktigt chokerande att "åh, det där har hon aldrig gjort förr" utan mer åt "det där händer väll inte så ofta i hennes vardag"-stilen.
Jag snokade runt bland kanalerna och stannade vid testbilden som brukar komma upp på svt2.
Den där runda svartvita grejen som spelar en massa klassisk musik och en aning testsvekvenser.
Det var riktigt härligt att bara ligga i soffan och lyssna på de olika symfonier.

Min absoluta favorit(som jag även lyssnade på när jag var mycket mindre) är Erik Satie's - Gymnopédie No.1
När jag låg där i soffan och nästan höll på att somna, så kände jag en liknande känsla till den där julpirriga känslan. Den som man har natten innan jul. Ni vet då allting känns otroligt vackert och magiskt, som att hela världen på några sekunder har stannat upp bara för dig och bara för att det snart är jul.

Jag älskar den känslan och förstod verkligen inte varför jag fick den känslan just då. Det var riktigt udda, men riktigt mysigt med.
Hoppas ni också har det bra, för jag kan inte förklara så bra hur det är med mig.

MvH//Marielle A.K.A Bach

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är sjuk Marielle, du kan inte få julaftons känslor nu av ingen anledning? xD Haha.

2009-11-10 @ 21:47:01
URL: http://theoneiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0